چکیده :
ترجمه ماشینی:
در حالی که تعدادی کتاب تخصصی در زمینه فلسفه تطبیقی و بسیاری در زمینه دین تطبیقی وجود داشته است، محققان کمی هستند که بتوانند به هر دو رشته بپردازند.
علاوه بر این، زمانی که این رشتهها عملاً متقابلاً انحصاری هستند، مانند دانشگاههای غربی، درک کامل رویکردهای غیرغربی چه به دین و چه در فلسفه به راحتی امکانپذیر نیست و تحریفهایی مانند تخصیص اغلب رخ میدهد.
در ده سال گذشته، تلاشهای هماهنگی از سوی تعدادی از محققان غربی برای رفع این کمبودها صورت گرفته است.
کارگاه آموزشی منحصربهفردی که در دانشگاه کلگری در سال 2007 برگزار شد، آغاز یک پروژه بینرشتهای برای گرد هم آوردن دانشمندان بود.
از هر دو زمینه برای بحث به طور منظم.
پس از تخصیص مشتمل بر سیزده مقاله منتج از کارگاه است که هر کدام به موضوعی می پردازد یا مشکلی را در حوزه بین رشته ای دین و فلسفه تطبیقی آنگونه که در حال حاضر تصور می شود، نشان می دهد.
بسیاری از سوء استفاده ها و محرومیت ها از تمایل غربی ها به کاهش و دستکاری اندیشه ها و ارزش های ادیان و فلسفه های غیرغربی برای جا افتادن در مفاهیم و مقولات غربی ناشی شده است.
اگر مفاهیم و مقولات فلسفه ها و مذاهب غیرغربی در درجه اول قرار گیرند، چگونه ممکن است فلسفه تطبیقی و دین تغییر کند؟ این کتاب این پرسش را از طریق رویکردهای تحلیلی و پدیدارشناختی غربی، آمیخته با راهبردها و روشهای تازه برگرفته از سنتهای غیرغربی یا الهام گرفته از آن، بررسی میکند.
در دنیای کثرت گرایی فزاینده و جهانی شدن مداوم، نیاز فزاینده ای برای ارتقاء بحث درباره این موضوعات به سطح پیچیده تر وجود دارد.
مجموعه ای واقعاً پیشگامانه، after appropriation یک رشته کاملاً یکپارچه جدید از دین و فلسفه تطبیقی را افتتاح می کند، و کالیبر استثنایی و طیف گسترده ای از بورس تحصیلی کتاب باعث برانگیختن و ترغیب بیشتر علاقه به این جهت محوری و پربار خواهد شد.
مشارکت کنندگان: تامارا آلبرتینی، آریندام چاکرابارتی، فرانسیس ایکس.
کلونی، کریستوفر جی فرامارین، کاترین فروز، مورنی جوی، چن کو لین، دن لوستاس، مایکل مک گی، مایکل اوپنهایم، تینو روپارل، وینسنت شن و احمد اف.
یوسف.
while there have been a number of specialized books in the field of comparative philosophy, and many in the field of comparative religion, there are few scholars who can address both disciplines.
furthermore, when these disciplines are virtually mutually exclusive, as in western academia, a full appreciation of non-western approaches to either religion or philosophy is not easily attained, and distortions, such as appropriation, often occur.
within the last ten years, there has been a concerted effort on the part of a number of western scholars to try to address these deficiencies.a unique workshop held at the university of calgary in 2007 marked the beginning of an interdisciplinary project to bring together scholars from both fields for discussion on a regular basis.
after appropriation consists of thirteen essays stemming from the workshop, each of which addresses an issue or illustrates a problem in the interdisciplinary field of comparative religion and philosophy as it is presently conceived.
many misappropriations and exclusions have arisen from the western tendency to reduce and manipulate the ideas and values of non-western religions and philosophies to fit within western concepts and categories.
how might comparative philosophy and religion change if the concepts and categories of non-western philosophies and religions were taken as primary? this book explores this question through analytic and phenomenological western approaches, infused with fresh strategies and modalities derived from or inspired by non-western traditions.
in a world of increasing pluralism and continuing globalization, there is a growing need to elevate discussion of these issues to a more sophisticated level.
a truly groundbreaking collection, after appropriation inaugurates an entirely new integrative discipline of comparative religion and philosophy, and the exceptional calibre and wide spectrum of the books scholarship will stimulate and propel further interest in this pivotal and fruitful direction.
contributors: tamara albertini, arindam chakrabarti, francis x.
clooney, christopher g.
framarin, katrin froese, morny joy, chen-kuo lin, dan lusthaus, michael mcghee, michael oppenheim, tinu ruparell, vincent shen, and ahmad f.
yousif.